A-polering.dk arbejder med linkbuilding for at få flere lokale kunder

  • af

Fangede overskriften også dig, fordi du synes det lyder interessant, at man med linkbuilding kan få flere lokale kunder? Det kan være, du selv har en lokal forretningen, og du godt gad, at der var lidt flere i lokalområdet, der kendte til dig.

Her kan du læse om, hvordan A-polering.dk har haft succes med at få flere kunder gennem linkbuilding. Det kan være, du bliver inspireret til at gøre noget af det samme.

Hvad er linkbuilding?

Det er naturligvis godt først at vide, hvad linkbuilding overhovedet er for noget. Linkbuilding er en del af den markedsføringsstrategi, der hedder SEO. SEO står for Search Engine Optimization, og på dansk kaldes det for søgemaskineoptimering.

Det handler om, at man piller ved nogle forskellige parametre, der gør, at man får en højere placering i Google resultater. Forestil dig f.eks. at du kunne ligge nr. 1, når folk søger efter ”Frisør Haderslev” (hvis du nu har en frisør i Haderslev). Overvej, hvor meget mere trafik, det ville give på din hjemmeside. Men hvordan får man så denne placering? En af de ting A-polering.dk har gjort, er at skaffe links. Når man får et link, der peger tilbage til ens hjemmeside, så fortæller det Google, at man er populær, og det får en til at stige i placeringerne.

Hvordan får man et link?

Men hvordan skaffer man sig så sådan et link? Du kan f.eks. spørge. Du kan også have samarbejde med forskellige hjemmesider, hvor du får lov til at skrive en artikel med et link til din hjemmeside i.

Det er sådan en slags artikel, der kaldes for en linkbuilding-artikel. Det er også en del af det, man kalder for ekstern SEO, fordi det er noget SEO-arbejde, der ikke laves direkte på hjemmesiden.

Lokal SEO

Når man skal have lokale kunder gennem linkbuilding, så arbejder man med det, der kaldes for lokal SEO. Her prøver man at få en høj placering inden for søgninger, der begrænser noget geografisk. For A-polering.dk kunne det f.eks. være vinduespolering Solrød, fordi virksomheden forsøger at fange flere kunder i Solrød.

Det er dog ikke alle forretninger, der har lige meget fordel af at lave lokal SEO. Det bruges af de virksomheder, som kun har kunder inden for en bestemt geografisk placering. Hvis man f.eks. sælger hundehalsbånd på en webshop, så er det jo ligegyldigt, hvorfra i landet folk bestiller det.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *