
Mange anvender internettet i dag, og man kan gøre mange ting via den spændende virtuelle verden. Digitale platforme giver folk mange muligheder for at skabe kontakt med andre og foretage et køb af et produkt. Handel på internettet er blevet større, og folk besøger mange forskellige webshops. Her skal hjemmesiden være effektiv og have en god hastighed før kunderne bruger mere tid på at søge på siden og efterfølgende vælger at vende tilbage igen. Bedre søgeresultater medvirker til bedre succes med webbrugerne og hastighedsoptimering kan give websider et skub højere oppe af Googles berygtet søgeliste.
Hastighedsoptimering hjælper websider med at få flere glade kunder
Webbrugere har mindre lyst til at besøge en hjemmeside, hvor der er langsommere indlæsning på at trykke sig ind på en underside eller billeder og videoer ikke kan starte. Eksterne filer anvendes specielt for at give webbrugere mere information om et bestemt produkt eller virksomhed, hvormed de tager meget af load tiden. Hastighedsoptimering hjælper webshops med at få mere besøgstid fra kunder og med reducering af lang indlæsningstid for filer og aktive links, opstår der flere glade webbrugere på websiden. Hastighedsoptimering betyder alt for specielt erhvervsdrivende, som ønsker at skabe god forretning med deres udvalg af unikke produkter på markedet.
Her giver hastighedsoptimering mange vigtige fordele såsom en lavere afvisningsprocent når webbrugere søger på en hjemmeside, højere placering i Googles ranking liste samt længere besøgstider. At have en god hastighed og stærkt indhold på en hjemmeside gør altid Google ekstra glad. Hastighedsoptimering er med til at sætte for alvor gang i den digitale marketing maskine, og forbedre brugervenligheden for de besøgende.
Skabe tilfredse kunder og få mere succes via internettet
Nøglen til at skabe mere succes via digital marketing er at få meget opmærksomhed fra både Google søgemaskinen og kunderne. Det vigtigste er at skabe et positivt førstehåndsindtryk med kvalitets stærkt indhold og optimal brugervenlighed. En webside med informationsrigt indhold og en struktureret navigation er et bevis på, at webbrugerne har fundet en pålidelig og god hjemmeside at navigere rundt i. En webshop der indlæses hurtigt, har større chance for at skabe flere konverteringer, og en højere konverteringsrate medvirker til mere salg. Flere er begyndt at surfe online, og derfor er det vigtigt at hjemmesider kan holde trit med antallet af besøgende. En langsommere indlæsning på en side kan reducere chancen for øget salg, hvoraf unødvendig tekst og visuelt indhold ligeledes kan bremse op for onlinesalget.