Der er mange veje at gå, når det handler om at gøre markedsføringen effektiv for dit firma. Der er hele den online platform, der kommer med diverse søgemaskiner, SEO og de sociale medier. Det er ikke kun den online virkelighed, som har effekt. Den analoge, virkelige virkelighed, hvor I står på messer, konferencer og kommer ud og holder kundemøder virker også effektivt, fordi det er personlige møder og dermed skaber en ny kunderelation baseret på tillid og troværdighed.
Relationen til en influencer er vedvarende
Når dette så er sagt, er der en vis træghed i disse former, fordi det hurtigt falder til jorden igen. Mennesker har travlt i dag og bliver konstant bombarderet med nye indtryk og nye salgsstrategier og derved holdes koncentrationen ikke i så lang tid ad gangen. Hvad gør man så ved det? Man prøver en ny strategi rent salgsmæssigt, der giver et længere stræk i tid, fordi det handler om, at man følger en bestemt kendt persons liv og gøremål. Dette liv er noget, der hele tiden forandrer sig og byder på nye spændende aktiviteter og indtryk og dermed forbliver kundernes nysgerrighed overfor disse influencere også konstant og vedvarende. Her vil vi se nærmere på, hvorfor man skal benytte et influencer bureau til at promovere sit brand og sine produkter, nemlig på grund af den vedvarende strategi omkring den kendte person. Læs med her.
Personliggør dine produkter og dit brand
Det, der kan få kunderne til at falde fra er, at de ikke kan identificere sig med hverken din virksomhed, dit brand og dine produkter, simpelthen fordi de drukner i mængden af lignende produkter, så hvorfor lige vælge disse? Når du vælger at bruge et influencer bureau til at promovere dine produkter eller ydelser, er det dermed en stor fordel, fordi:
- Dine produkter bliver forbundet til en bestemt person og dennes anbefalinger og livsstil, hvilket gør, at kunderne føler større identifikation med produkterne.
- Dine produkter bliver set i en sammenhæng, hvor influenceren viser, hvordan produkterne bruges og hvilken effekt, de har på vedkommende. Dette er en langt bedre anbefaling end salgsord, der bare siger, at de virker.
- En influencers liv er vedvarende og forbliver interessant for kunderne, hvilket gør, at de vil forblive loyale og trofaste overfor denne influencer og dermed dine produkter og brand.
Der er dermed mange gode grunde til, at du skal vælge et influencer bureau og det kan du udnytte optimalt via et samarbejde med en influencer, der matcher netop dine kundegrupper og dit brands værdier og mission.